KÖPRÜLERDE
ELASTİK GENLEŞME DERZİNİN
KAREKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ VE AVANTAJLARI




- GEÇİRİMSİZLİK
Derzlerden sızabilecek suların:
- Betonarme Donatı ve diğer taşıyıcı Metal malzemelerin korozyonuna karşı,
- Elastomer-Metal ya da kompozit her türlü Mesnet (Sabit-Kayıcı-Çanak v.b.) elemanlarının Oksitlenme-Yaşlanma-Korozyon ve Aşınmasına karşı,
- Özellikle kar mücadelesi yapılan yerlerde; derzlerden sızan taşıyıcı betonarme elemanlara nüfuz eden tuzlu suların, donma-çözülme sürecinde hacimsel genleşmenin yaratacağı beton parçalanmalarına karşı,
- Yağmur-kar suyu (Aç Su) benzeri suların betonarme elemanlarda oluşturduğu Karbanasyon, Çiçeklenme ve Renklenmelere karşı kesin bir çözümdür.
- ESNEKLİK
- Yapıda sıcaklık, sünme ve çökme nedenleriyle oluşan boyuna, enine ve dönme hareketleriyle-kompleks ek bir mekanik sisteme ihtiyaç olmaksızın uyumlu elastik bir davranış.
- ZAMAN
- Yapım zamanı, diğer derz tiplerine göre oldukça kısadır. Yolun trafiğe uzun süre kapatılmasını ve bu süreçte oluşacak kazaların ekonomik olumsuzluklarını yok eden bir sistemdir.
- Diğer sistemlerin betonla ilişkisi ve dinamik trafik yükü ile beton dayanımı arasındaki ilişki ve negatif sıcaklıklarda beton üretim problemleri nedenleriyle; derzin trafiğe açılabilmesi için “gün”lerle ifade edilebilecek bir zamana ihtiyaç vardır. Bu sistemin böyle bir zamana ihtiyacı yoktur.
- KONFOR
- Herhangi bir rahatsızlık hissetmeyecek düzeyde iyi bir sürüş konforu,




- GÜVENLİK
- Derz öncesi ve sonrasındaki mevcut yol yüzeyi kayma direncine (Fren Emniyeti) eşit ve daha yüksek kayma direnci olanağı,
- GÜRÜLTÜ
- Derzin öncesi ve sonrasıyla uyumlu olan yüzey özelliklerinin temin kolaylığı nedeniyle gürültü farklılıkları yok edilmektedir.
- DRENAJ
- Yüzey suları drenaj sistemi ile son derece uyumlu Thorma-Joınt derz projelendirme ve yapım olası ve kolaydır.
- TAMİR KOLAYLIĞI
- Herhangi bir nedenle oluşacak lokal hasar; derzin tamamı yerine sadece hasarlı bölge onarılabilmekte ve bu sırada yol yüzeyi ya da herhangi başka bir kısımda yeni hasar oluşumu söz konusu değildir.
- ONARIM
- Kauçuk-lastik conta, cıvata-somun, paslanma- kopma-kırılma vb. nedenlerle herhangi bir onarım, parça değişimi söz konusu değildir. Kauçuk-lastik vb. sızdırmazlık elemanlarının yırtılma, ya da parçalanmasıyla oluşan SU SIZMA SORUNU KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.
- YAPIM KOLAYLIĞI
- Derzin tamamı aynı anda (bir döküm) yapılabileceği gibi, istenilen uzunlukta herhangi bir özelliği değişmeksizin, parça parça da yapılabilir.
- Harç ya da betonlama ihtiyacı duyulan diğer derz tiplerindeki gibi harç veya betonun priz süresi ve / veya beton dayanımının düşük olduğu süre boyunca dinamik trafik yüklerinden olumsuz bir etkilenme söz konusu değildir.
- Tamamen derzin bulunduğu saha koşullarında- Her türlü şantiye ve saha koşulunda- üretim mümkündür. Saha koşulları dışında özel yer ve koşullarda herhangi bir özel malzeme ve işlem gerekmemektedir.
- DÜZELTME
- Derz yakınlarındaki kısımlarda tamir-bakım-rehabilitasyon vb. herhangi bir nedenle yapılan işlem sonrası oluşan kot farkını ve / veya derzde oluşacak hasarı giderebilmek için, derzin tamamen sökülmesine ihtiyaç yoktur. Thorma-Joınt derz kolayca tamir edilebilir ve kot farkları kolayca giderilebilir.
- UYUM VE UYGUNLUK
- Derz genleşme açıklığı ve yapının yatay harekat miktarı Thorma-Joınt derz yapımına uygun olan hemen her yerde, uygulama yapmak mümkündür.
- Farklı tip herhangi başka derzlerin bulunduğu yerlerde,
- Tamir –bakım onarım gerektiren farklı tip derzlerde (Düz,Dişli,Verev, vb.)
- Önemli modifikasyonlar gerektiren derzlerde,
- Yeni yapıların derzlerinde kolayca uygulanabilir bir derz tipidir.