KÖPRÜLERDE

ELASTİK GENLEŞME DERZİNİN

KAREKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ VE AVANTAJLARI

 

  • GEÇİRİMSİZLİK

Derzlerden sızabilecek suların:

  • Betonarme Donatı ve diğer taşıyıcı Metal malzemelerin korozyonuna karşı,
  • Elastomer-Metal ya da kompozit her türlü Mesnet (Sabit-Kayıcı-Çanak v.b.) elemanlarının Oksitlenme-Yaşlanma-Korozyon ve Aşınmasına karşı,
  • Özellikle kar mücadelesi yapılan yerlerde; derzlerden sızan taşıyıcı betonarme elemanlara nüfuz eden tuzlu suların, donma-çözülme sürecinde hacimsel genleşmenin yaratacağı beton parçalanmalarına karşı,
  • Yağmur-kar suyu (Aç Su) benzeri suların betonarme elemanlarda oluşturduğu Karbanasyon, Çiçeklenme ve Renklenmelere karşı kesin bir çözümdür.
  • ESNEKLİK
    • Yapıda sıcaklık, sünme ve çökme nedenleriyle oluşan boyuna, enine ve dönme hareketleriyle-kompleks ek bir mekanik sisteme ihtiyaç olmaksızın uyumlu elastik bir davranış.
  • ZAMAN
    • Yapım zamanı, diğer derz tiplerine göre oldukça kısadır. Yolun trafiğe uzun süre kapatılmasını ve bu süreçte oluşacak kazaların ekonomik olumsuzluklarını yok eden bir sistemdir.
    • Diğer sistemlerin betonla ilişkisi ve dinamik trafik yükü ile beton dayanımı arasındaki ilişki ve negatif sıcaklıklarda beton üretim problemleri nedenleriyle; derzin trafiğe açılabilmesi için “gün”lerle ifade edilebilecek bir zamana ihtiyaç vardır. Bu sistemin böyle bir zamana ihtiyacı yoktur.
  • KONFOR
  • Herhangi bir rahatsızlık hissetmeyecek düzeyde iyi bir sürüş konforu,
  • GÜVENLİK
    • Derz öncesi ve sonrasındaki mevcut yol yüzeyi kayma direncine (Fren Emniyeti) eşit ve daha yüksek kayma direnci olanağı,
  • GÜRÜLTÜ
    • Derzin öncesi ve sonrasıyla uyumlu olan yüzey özelliklerinin temin kolaylığı nedeniyle gürültü farklılıkları yok edilmektedir.
  • DRENAJ
    • Yüzey suları drenaj sistemi ile son derece uyumlu Thorma-Joınt derz projelendirme ve yapım olası ve kolaydır.
  • TAMİR KOLAYLIĞI
    • Herhangi bir nedenle oluşacak lokal hasar; derzin tamamı yerine sadece hasarlı bölge onarılabilmekte ve bu sırada yol yüzeyi ya da herhangi başka bir kısımda yeni hasar oluşumu söz konusu değildir.
  • ONARIM
    • Kauçuk-lastik conta, cıvata-somun, paslanma- kopma-kırılma vb. nedenlerle herhangi bir onarım, parça değişimi söz konusu değildir. Kauçuk-lastik vb. sızdırmazlık elemanlarının yırtılma, ya da parçalanmasıyla oluşan SU SIZMA SORUNU KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.
  • YAPIM KOLAYLIĞI
  • Derzin tamamı aynı anda (bir döküm) yapılabileceği gibi, istenilen uzunlukta herhangi bir özelliği değişmeksizin, parça parça da yapılabilir.
  • Harç ya da betonlama ihtiyacı duyulan diğer derz tiplerindeki gibi harç veya betonun priz süresi ve / veya beton dayanımının düşük olduğu süre boyunca dinamik trafik yüklerinden olumsuz bir etkilenme söz konusu değildir.
  • Tamamen derzin bulunduğu saha koşullarında- Her türlü şantiye ve saha koşulunda- üretim mümkündür. Saha koşulları dışında özel yer ve koşullarda herhangi bir özel malzeme ve işlem gerekmemektedir.
  • DÜZELTME
    • Derz yakınlarındaki kısımlarda tamir-bakım-rehabilitasyon vb. herhangi bir nedenle yapılan işlem sonrası oluşan kot farkını ve / veya derzde oluşacak hasarı giderebilmek için, derzin tamamen sökülmesine ihtiyaç yoktur. Thorma-Joınt derz kolayca tamir edilebilir ve kot farkları kolayca giderilebilir.
  • UYUM VE UYGUNLUK
    • Derz genleşme açıklığı ve yapının yatay harekat miktarı Thorma-Joınt derz yapımına uygun olan hemen her yerde, uygulama yapmak mümkündür.
    • Farklı tip herhangi başka derzlerin bulunduğu yerlerde,
    • Tamir –bakım onarım gerektiren farklı tip derzlerde (Düz,Dişli,Verev, vb.)
    • Önemli modifikasyonlar gerektiren derzlerde,
    • Yeni yapıların derzlerinde kolayca uygulanabilir bir derz tipidir.